Projekty czytelnicze 4b, 5b, 6a, 7b i 8a
Dodano: czwartek 23 listopada 2023
Klasy 4b, 5b, 6a, 7b i 8a realizowały projekty czytelnicze w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa podczas omawiania lektur obowiązkowych.
Klasa 4b po zapoznaniu się z treścią książki „Akademia pana Kleksa” miała okazję przekonać się, jak wyglądały lekcje kleksografii czy przędzenia liter. Uczniowie opisywali też tytułową postać fantastyczną, a następnie rysowali bohatera w oparciu o własne opisy.
Klasa 5b przeczytała lekturę „Przygody Tomka Sawyera”. Uczniowie w zespołach układali szczegółowy plan wydarzeń, tworzyli krzyżówkę oraz redagowali charakterystykę głównego bohatera.
Klasa 6a pracowała z lekturą „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Uczniowie w dostępnych źródłach wyszukiwali informacje na temat fantastycznego świata stworzonego przez autora; jego inspiracji. Redagowali opowiadanie twórcze w oparciu o przygody Bilba. Na koniec tworzyli grę planszową opartą na lekturze.
Klasa 7b po przeczytaniu „Zemsty” i obejrzeniu jej filmowej adaptacji przygotowywała wypowiedź porównująca oba dzieła z elementami recenzji. Ponadto uczniowie redagowali charakterystykę porównawczą głównych bohaterów oraz przygotowywali informacje na temat komedii jako gatunku literackiego.
Z kolei klasa 8a podczas pracy z lekturą „Balladyna” redagowała charakterystykę porównawczą Aliny i Balladyny i rozprawkę dotyczącą postępowania Balladyny. Poza tym uczniowie przeprowadzili sąd nad tytułową bohaterką.