Projekt czytelniczy realizowany w kl. IIB gimnazjum w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Dodano: piątek 15 grudnia 2017
Na tropie tajemnicy
Projekt czytelniczy realizowany w klasie II B
Lektura: „Przygody Sherlocka Holmesa” (autor: Arthur Conan Doyle)
Cel ogólny:
- rozwijanie zainteresowań czytelniczych u uczniów
Cele szczegółowe:
Poznanie treści lektury.
Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadania.
Doskonalenie umiejętności redagowania charakterystyki.
Utrwalenie umiejętności pracy w grupie.
Łączenie procesu nauczania z doświadczeniem i aktywnym działaniem.
Plan działań:
Uczniowie wykonują poszczególne zadania, pracując indywidualnie i w grupach 3-4 osobowych.
Poznanie treści wybranych opowiadań Arthura Conan Doyle’a („Pięć pestek pomarańczy”, „Zabójstwo przy moście”, „Umierający detektyw”).
Opracowanie zestawu zadań do treści książki - konkurs czytelniczy.
Próba tworzenia portretu psychologicznego bohatera na podstawie otrzymanych materiałów (koperty z różnymi przedmiotami: np. peruka, kalendarz, breloczek, zasuszone kwiaty itp.)
Redagowanie twórczego opowiadania, którego narratorem jest detektyw.
Prezentacja efektów pracy w grupie.
Opiekun projektu: Magdalena Szambelan